Kæmp en kamp

Af Marianne Jørgensen

Vi har garanteret alle nogle rigtige vigtige nytårsforsæt, her, en uge inde i 2011. Jeg f.eks. kæmper en kamp med at komme i mine gamle cowboybukser – jeg kæmper også med at komme i form – til andet end cowboybukserne fra 2007…
Et vigtigt Nytårsforsæt er, at jeg skal have gang i endnu et børnebogsprojekt. Jeg har en dreng, jeg kan låne, en god historie, men jeg er nødt til at vente på det gode forårsvejr, solen og afgrøderne på marken – og så, at Sigurd og hans far kan låne den kæmpe store Volvo-lastbil, som min bog skal handle om…
I øjeblikket skriver jeg på noget voksent – og i næste uge rejser jeg på skriveophold på Hald Hovedgård ved Viborg. Det blir også en kamp! For så er jeg NØDT TIL at skrive. Jeg kan ikke bage brød, lave mad, ikke vaske tøj, gøre rent, rydde op som overspringshandlinger – jeg er sat fast, og må kæmpe min kamp med ordene og tasterne.
Kan man godt glæde sig til det? At være sat fast?
Jeg kan.
Rigtig godt Nytår – og husk at kæmp dine kampe – også om 1½ måned, når du egentligt ikke gider flere Nytårsforsæt…

Dette indlæg blev udgivet i Børnebøger, Marianne Jørgensen, Turbinebloggen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Kæmp en kamp

  1. Var det ikke forfatteren Inger Christensen, der skrev noget i retning af, at ind kommer rugbrød og kartofler, ud kommer de smukkeste ord? Jeg elsker forbindelsen fra jord til ord og glæder mig til din næste bog. Det lyder spændende med noget til voksne og ønsker dig god kamp med det og rigtig god tur til Hald Hovedgaard.

    Vh
    Marianne Bugge

  2. This definitely makes great sense to me.

Skriv et svar

