Gamle Bøger

Af Marianne Jørgensen

hahahaha… tænker jeg, mens jeg læser den mail, jeg lige har modtaget igennem endnu engang, for at sikre mig at jeg har læst rigtigt! Men det har jeg. Allerede første gang, og jeg fryder mig igen, selv her, efter fjerde gennemlæsning! Det er da utroligt!!! Fem år efter, og stadig er der stor interesse for mine gamle, sådan føles det ihvertfald, “gamle” børnebøger! Havde jeg dog bare forudset dét. Men det gjorde jeg ikke, og derfor er det ikke muligt at genoptrykke den bog, som i særdeleshed har været i søgelyset og stadigvæk er det! “BørneLiv på Landet”-bøgerne er udsolgte, alle som en, og særligt Sigurds Traktor gik som varmt brød. Så er det noget så ærgerligt, her 4 år efter at den blev udgivet, 2½ år efter den var udsolgt fra forlag og private kasser, at konstatere, at der stadigvæk er folk som efterlyser bogen om Sigurds Traktor! Men det er også enormt tilfredsstillende, at have været med til at lave noget, som stadig efterlyses, efterspørges – hér fire år efter. Jeg håber på, at bogen om Jesper og fisketuren også bliver en bog, der vil blive rift om om 4-5 år. Den bliver ihvertfald ikke uaktuel! Drenge vil altid synes, at traktorer, fisk og ild er spændende!

(Jeg plejer at sige, at hvis bare man har de tre basis-ting i orden, så kan man underholde drengebørn i mange timer, tillige med deres fædre: vand og ild og jord – så går man aldrig helt galt i byen!)

Dette indlæg blev udgivet i Børnebøger, Marianne Jørgensen og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar